Fruit of the Loom t-paidat ja muut mainostekstiilit ovat Suomessa mahdollisesti kaikkein suosituimpia omalla alallaan. Hyvin usein mainospaidan, bändipaidan tai esimerkiksi torilta ostetun huumoripaidan niskalapussa komeilee tämä tuttuakin tutumpi merkki.
Yksi tärkeimmistä syistä suorioon lienee Fruit of the Loomin tuotteiden erinomainen hinta-laatusuhde. Tuotteiden hintataso on erittäin edullinen. Niillä on silti monia hyviä ominaisuuksia, kuten kestävyys ja monikäyttöisyys. Usein esimerkiksi Valueweight t-paita on yksinkertaisesti paras valinta.
Fruit of the Loomilla on myös erittäin pitkä historia. Yrityksen perustivat veljekset Benjamin ja Robert Knight yhdysvalloissa vuonna 1851, joten se on ollut toiminnassa tähän mennessä 165 vuotta.
Yritys valmisti jo alkuvaiheessaan puuvillakangasta. Tähän käytettiin kangaspuita (englanniksi loom). Yrityksen nimi, ”kangaspuiden hedelmä” syntyi, kun eräs sen asiakas myi kangasta eteenpäin. Asiakaan tytär, joka oli taidemaalari, alkoi maalata erilaisia kuvia, jotka hän liitti myytävinä olevien kangaspakkojen kylkeen. Ne kangaspakat, joihin oli liitetty hedelmien kuvia osoittautuivat kaikkein myydyimmiksi. Tämän seurauksena Robert Knight ajatteli että hedelmät olisivat hyvä symboli hänen yritykselleen, Fruit of the Loomille. Vuonna 1871 nimestä tuli virallinen ja se onkin yksi maailman vanhimpia tavaramerkkejä.
Fruit of the Loom tunnetaan meillä Suomessa ehkä parhaiten t-paidoistaan. Maailmanlaajuisesti yrityksen tärkein tuote ovat kuitenkin alusvaatteet.
Vuonna 2002 yrityksen osti Warren Buffetin johtama Berkshire Hathaway Group. Hiljattain Fruit of the Loom hankki omistukseensa Russel Corporationin, johon kuuluu monia maailmanlaajuisia brändejä, kuten Russell Athletic, Spalding ja Brooks. Fruit of the Loom on globaali yritys ja sillä on yli 32 000 työntekijää ympäri maailmaa.