Oletko ajatellut hankkia mainoslahjoja yrityksellesi? Kokosimme seitsemän hyvää syytä, miksi mainoslahjoja kannattaa hankkia.
- Mainoksen säilyminen
Mainoslahjat säilyvät pitkään. T-paidat, kynät, avaimenperät, pyyhkeet ja monet muut mainoslahjat ovat päivittäisiä käyttötavaroita ja ovat toistuvasti esillä.
- Brändäys
Uuden brändin saaminen ihmisille tutuksi vaatii aikaa ja toistoja sekä hyvän nimen ja tunnuslauseen. Kertaus on opintojen äiti myös markkinoinnissa. Mainoslahjat ovat tässä suhteessa tehokkaita. Esimerkiksi mainoskynä saattaa olla asiakkaan käytössä useita kertoja päivässä. Näin yrityksen brändi voi saada jopa tuhansia mainoskertoja.
- Erottuminen
Mainoslahjoja on monenlaisia perinteisistä erikoisuuksiin. Oikein valittu mainoslahja auttaa yritystäsi erottumaan muista.
- Hyvää mielikuvamarkkinointia
Yrityksen nimi muistetaan mainoslahjan ansiosta paremmin ja myönteisessä mielessä. Mainoslahjoja voi käyttää myös yrityksen sisäisessä markkinoinnissa esimerkiksi lahjoina työntekijöille.
- Huomion saaminen tapahtumissa
Messuosaston kävijämäärä kasvaa ja kävijät pysähtyvät osastolle herkemmin, jos jaossa on ilmaista, mielenkiintoista tavaraa. Sana kiirii, joten osastosi kerää mainoslahjojen ansiosta enemmän kävijöitä.
- Mainosmateriaali kulkeutuu eteenpäin
Mitä tapahtuu mainoslahjalle, jolle lahjansaajalla ei itsellään ei ole käyttöä? Todennäköisesti hän antaa sen jollekin eteenpäin. Mainoslahja saattaa tavoittaa henkilöitä, joille ei ehkä muuten olisi ollut mahdollista mainostaa.
- Vastavuoroisuus
Ihminen on taipuvainen toimimaan vastavuoroisesti. Lahjan, pienenkin, saamisesta seuraa myönteinen tunne ja lahjan saaja alkaa ajatella lahjan antajasta myönteisesti. Asiakas on myös halukkaampi kuulemaan, mitä lahjan antajalla on sanottavana.